10 najboljih SEO praksi
10 najboljih SEO praksi naučite i primjenjujete ih u praksi. Zašto? SEO prakse donose više organskog prometa, bolje korisničko iskustvo, bolje pozicioniranje na tražilicama i potencijalno veći prihod web stranice.
Šta je SEO (eng.Search Engine Optimization) ?
SEO (eng.Search Engine Optimization) je optimizacija web stranice kako bi je tražilice lakše pronašle i bolje razumjele a posjetitelji dobili bolje korisničko iskustvo.
SEO prakse kao krajnji rezultat donose povećanje organskog prometa što je cilj svakog web mjesta.
Piše: Almir Đuhera
Objavljeno, 15.09.2024. godine
Dakle, složit ćemo se, pri SEO optimizaciji websajta, sve strane dobivaju na kvaliteti. Korisnici dobivaju kvalitetniji sadržaj te bolji ugođaj prilikom posjete web stranicama. Tražilice opet iz svojih interesa traže kvalitetnije web stranice što pronalaze te na kraju i dobivaju a među takvim web mjestima može biti i vaša ako implementirate 10 najboljih SEO praksi.
Dakle, svrha ovog članka jeste da se upoznate sa SEO optimizacijom web mjesta i najboljim praksama te da naučite da implemetirate 10 najboljih SEO praksi. Ako ne sve da naučite implemetirati jer neke prakse „možda vam ne leže“, onda bar one za koje osjetite da možete samostalno da uradite.
U nastavku članka upoznajte se sa: ključnim riječima, zašto je važan kvaliteta sadržaj, optimizacijom brzine učitavanja, internim i externim linkovanjem, opisnim url-ovima, prilagođavanju sajta za mobitele, optimizacijom slika koje ubacujete na stranicu, kreiranjem HML sitemap-a, osnovnim web vitalisima te sa korištenjem povratnih veza i alatima koji vam mogu pomoći na putu SEO optimizacije vaše web stranice.
U tabli sadržaja ako želite možete kliknuti na link koji će vas odmah odvesti do dijela sadržaja koji vas posebno zanima.
Sadržaj
- 1. Koristite ključne riječi na pravim mjestima
- 2. Kreirajte kvalitetan sadržaj
- 3. 10 najboljih seo praksi-Optimizacija brzine učitavanja stranice
- 4. Koristite interne i eksterne linkove mudro
- 5. Koristite kratke i opisne urlove
- 6. Optimizirajte za mobilne uređaje
- 7. Koristite optimizirane slike
- 8. Kreirajte XML Sitemap
- 9. Poboljšajte osnovne web vitale
- 10. Koristite povratne veze (Backlinks)
- 11. Zaključak o 10 najboljih SEO praksi
10 najboljih SEO praksi za povećanje prometa
Naučite da koristite najbolje SEO metode koje će pomoći da se vaše web mjesto mnogo bolje pozicionira na pretraživačima a posljedično korisnici će dobiti bolje korisničko iskustvo što će ih motivisati da se duže zadrže ali I da se opet vrate na vaš websajt.
U suštini cilj SEO optimizacije, te 10 najbolji SEO praksi jeste da se podigne kvalitet izvedbe websajta, i tehnički i sadržajno kako bi se web mjesto i pretraživači bolje razumjeli a ujedno poboljšalo korisničko iskustvo. Zar cilj svake web stranice nije da ima više posjetitelja i to organskog porijekla?!
U bitI, web mjesta i pretraživači imaju zajednički cilj a to je kvalitet u izvedbenom i sadržajnom smislu. A orisnici, kao treća strana u sferi online svijeta traže kvalitetniji sadržaj koji će dati odgovore na njihova pitanja, potrebe ili životna iskušenja.
Stoga vam naglašavamo da su SEO metode od strateške važnosti za vašu web stranicu i planiranje budućeg uspjeha u poslovanju jer imati web stranicu zahtjeva i njeno kvalitetno održavanje. Slažete li se?
SEO optimizacija web stranice jeste zahtjevan i dugotrajan proces ali donosi boje pozicioniranje te daje dugotrajnije rezultate u odnosu na plaćeno kratkotrajno oglašavnje.
10 najboljih SEO praksi
1. Koristite ključne riječi na pravim mjestima
Da li koristite prave ključne riječi koje će najbolje opisati vaše web mjesto ili post kada pište o nekoj određenoj temi. Nakon Naslova (eng.Title tags) i meta opisa koji se nalaze u SERP-ovima, ključne riječi po nama su jedan od najbitniji faktora za uspjeh nekog bloga ili male tvrtke u online poslovanju.
Zašto?
-Zato što klučne riječi ili fraze u najkraćem mogućem obliku opisuju ono o čemu pišete ili čime se bavite a istovremeno preko ključnih riječi pozicionirate se na tražilicama a korisnici vas mogu pronaći preko njih.
Zato koristite ključne riječi na pravim mjestima, kao što su:
Title tags
Meta opis
Naslovima u članku
U tekstu članka
Slikama
Napomena: U životu u nijednoj oblasti ne valja pretjerivati, pa tako ni pri upotrebi ključnih riječi ili fraza.
KORISNI LINKOVI: Ahrefs.com, Moz, Google Trends, Semrush
2. Kreirajte kvalitetan sadržaj
E sad dolazimo do ključnog dijela SEO strategije a to je kvalitetan sadržaj koji odgovara jasno i lako, razumljivo i konkretno na upite posjetitelja koji dolaze na tražilice uvijek s konkretnom namjerom u potragi za web stranicma koje će dati što sadržajniji, lako razumljiviji i tačniji sadržaj potkrepljen argumentnima.
U biti, kvalitetan sadržaj je kralj koji sa sobom nosi i primjenjuje iskustva dobre spisateljske prakse ali i vještina SEO optimizacije.
Za pisanje SEO optimizovanog sadržaja potrebno je iskustvo koje se stiče s vremenom. A neophodno je ispuniti određena pravila kako bi sadržaj kao vrhunski kralj izašao u javnost i osvojio pažnju čitatelja, poput: optimizovanog unosa H1 naslova, umetnutih ključnih riječi, dužine teksta, itd.
Kao dio kvalitetnog sadržaja su naslovi, kako oni unutar članaka, tako isto ako ne i još važniji naslovi (eng. title tags) na SERP-ovima ispod kojih se nalaze meta opisi. Stoga se potrudite da naučite kako napisati SEO naslov-Title tag te naučiti o njihovoj važnosti možete pročitati
3. 10 najboljih seo praksi -Optimizacija brzine učitavanja stranice
Zašto je važna brzina učitavanja web stranice? Na to pitanje sebi sami možete dati odgovor ako na tren zavirite u svoj karakter.
Većina osoba koje rade žive život obično užurbanim ritmom što se reflektuje na svaku životnu oblast, u ovom slučaju i na potrebu za pronalaskom brzih, kratkih i efikasnih odgovora na teme zbog kojih su došli na internet tražilicu.
Stoga posjetitelji u par sekundi nakon dolaska na tražilicu odlučuju na koji link će da kliknu i taj odabir obično biva na prvoj stranici preglednika.
Manji broj posjetitelja se odlučuje da ide na 5 ili 75 stranicu nekog pretraživača, složit ćemo se?! Zašto bi to tražili na 75 strani ako mogu dobiti na prvoj ili drugoj strani preglednika, slažete li se?!
Zato su bitne strateške SEO metode o kojima razgovaramo u članku jer pridonose boljem pozicioniranju web stranice ili članka kojeg ste napisali.
Za optimizaciju brzine učitavanja stranice potrebna su određena tehnička znanja poput optimizacije slika u gimpu ili Phososhopu, kao i upotreba naprednijeg znanja.
No ako vam se ne radi na primjer optimizacija slika ručno, onda možete upotrebiti plugin koji će to odraditi za vas poput alata za optimizaciju slika kojeg smo naveli u korisnim linkovima.
KORISNI LINKOVI: Smush
4. Koristite interne i eksterne linkove mudro
Interni i eksterni linkovi prema drugim sadržajima i web stranicama mogu između ostalog pridonijeti da se posjetitelji zadrže duže vrijeme na vašem mjestu ali i da grade autoritet vaše stranice.
Koristite interne i eksterne linkove mudro, nismo to džaba napisali.
Zašto?
Previše interni linkova u sadržaju neće pridonijeti povećanju organskog prometa jer „previše nečega“ u sadržaju dat će kontra efekat jer pretraživači to ne vole.
Ali da budemo iskreni ni posjetitelji, jer džaba vam je interno linkovanje ako posjetitelje vodite na teme koje oni ne traže. Posebno loše može biti ako nisu linkovi dobro opisni već su s brda – dola umetnuti.
Eksterni linkovi koji vode uvijek ka stranicama sa nižim autoritetom također neće poboljšati vašu poziciju na tražilicama niti će poboljšati autoritet stranice.
5. Koristite kratke i opisne urlove
Url-ovi su temelj kraljevog online carstva (svih sadržaja) jer između ostalog url-ovima na tražilicama su obilježeni sadržaji koje pišete, svaka web stranica, pod stranica, igraju ulogu pri Ftp-u i prijenosu datoteka, itd.
Šta je url?
Url je putanja koja vodi do nekog sadržaja na internetu. –hr.wikipedia.org
Posjetitelji vole kada linkovi konkretno jasno govore o putanji na koju vode. Stoga koristite kratke i opisne url-ove jer jasno opisuju gdje posjetitelja vode. Dakako, imajte na umu da i tražilice vole url-ove koji su kratki i jasni, SEO prijateljski.
6. Optimizirajte za mobilne uređaje
Zašto je važno optimizirati web stranice za mobilne stranice?
Posjetitelji sve više koriste mobilne uređaje za posjetu internetu. Ako uzmemo da u Bosni I Hercegovini 90 posto stanovništva ima mobitel a svaka porodica više od jednog onda možemo shvatiti i razumjeti zašto je potrebno da vaša stranica bude optimizovana i za mobilne uređaje.
Jedan od alata koji vam može pomoći da putu optimizacije web stranice za mobilne uređaje jeste i PageSpide Insights koji će vam pokazati da li je vaš sajt optimizovan za mobillne uređaje i kakve rezultate, tj greške imate na stranici a možete ih poboljšati.
KORISNI LIKOVI: pagespeed.web.dev
7. Koristite optimizirane slike
Fotografije zauzimaju mnogo prostora posebno one veće koje je neophodno optimizirati jer sem što zauzimaju ogroman prostor one pridonose i sporijem učitavanju sadržaja a to posjetitelji ne vole te su skloni odmah napustiti web mjesto ako osjete da treba više vremena za učitavanje web mjesta ili određeng sadržaja.
Ako niste voljni da ručno optimizujete slike putem alata kao što je GIMP, onda to možete učiniti putem plugin-a koje instalirate i aktivirate.
Kao primjere alata za ručnu obradu i optimizaciju fotografija na željenu veličinu, rezoluciju i snimanje u formatima koje želite, navest ćemo grafičke alate: GIMP, Photoscape, Photoshop.
Postoje i mnogi drugi alati koji mogu obraditi slike. Linkove prema alatima možete pronaći i u našoj bazi znanja.
Isto tako postoje mnogobrojni plug-ini koji rade automatsku optimizaciju fotografija a za čiju upotrebu potrebno je izdvojiti novac. Ipak da napomenemo, većina plugin-a ima besplatan i plaćeni plan.
KORISNI LINOVI: GIMP tutorijali, GIMP download
8. Kreirajte XML Sitemap
Šta je XML Sitemap i kako je kreirati?
XML Sitemap je HML datoteka zasnovana na UTF-8 koja se lako može napraviti za manje stranice u Notepad++ , VS code ili nekom dugom programerskom alatu. To je datoteka koja navodi bitne stranice na vašem web mjestu s ciljem pravilnog indeksiranja web stranica.
Tako na primjer Google Sitemaps nudi uslugu kreiranja HML datoteka u cilju kvalitetnijeg indeksiranja te podržava nekoliko sitemap formata o kojima možete pročitati na Goolge Sitemaps.
Također postoje i razni online Sitemaps generatori na kojima možete navedenu datoteku generirati kao i WordPress plugin-i koji će to odraditi umjesto vas.
Napomena: Savjet, što manje plug-ina na web stranici to će vaš sajt biti brži I sigurniji jer zauzimaju prostor na disku te su i oni podložni sigurnosnim prijetnjama.
9. Poboljšajte osnovne web vitale
Ovaj dio zahtijeva naprednije SEO znanje koje možete savladati s vremenom. No dok dođete do tog znanja predlažemo da ipak koristite besplatne ili plaćene alate koji imaju sposobnosti da rade na poboljšanju osnovni web vitala.
Semrush je jedan od najboljih besplatnih alata koji naravno ima i plaćeni plan. Na platformi Semrush-a dobiti ćete detaljnije uvide koji se odnose na performase web stranice, i ne samo to dobit ćete i prijedloge kako ih otkloniti.
Kao što smo već naveli pagespeed.web.dev, također vam može pomoći s podacima i prijedlozima za otklanjanje grešaka. SimilarWeb pomaže pri SEO optimizaciji s podacima o optimizaciji web stranice, upotrebi ljučnih riječi, posjećenosti i mnogobrojnim drugim uvidima.
KORISNI LINKOVI: Semrush , PageSpeed Insights , SimilarWeb
10. Koristite povratne veze (Backlinks)
Backlinkovi su jedan od zahtjevniji zadataka pri optimizaciji web stranice jer ih je teško dobiti.
Šta su povratni linkovi ili eng. backlinks?
Povratni linkovi su linkovi koji služe za povezivanje jedne web stranice sa drugom.
Postoji više vrsta povratnih veza:
- link juice – povezivanje početne stranice ili članka sa drugom stranicom,
- do follow link – ispravan link, to jest link koji prati unesenu vezu do određene stranice,
- no follow link – neispravan link koji ne vodi nigdje,
- internal link – interni linkovi su poveznice s jednog sadržaja na drugi unutar iste domene, link s članka na članak
- linking root domain – više povratnih linkova sa jedne web lokacije, te
- low quality link – linkovi slabe kvalitete.
Kako dobiti povratne veze?
Kao što smo već rekli povratne veze imaju veliki značaj za vaš ranking na tražilicama jer se njima gradi i dijeli vaš autoritet. Zato je vrlo važno ostvariti kvalitetne povratne veze.
Neki od načina da dobijete povratne likove su:
- Objave na značajnim novinskim portalima
- Pisanje članaka na stranicama koje se bave obrazovanjem
- Gostujući post blogovi za stranice koje se bave istim ili sličnim temama
- Kroz pomocije na društvenim mrežama, posebno kroz pisanje u okviru relevantne zajednice
- Objave na značajnim televizijskim portalima
KORISNI LINKOVI:
–Moz Link Explorer Alat koji utvrđuje autoritet domene i stranice
–Ahrefs, SEO alat – provjera autoriteta, mrtvi linkovi, broj povratnih linkova i drugi SEO alati i uvidi
–Google Search Console, uvidi u analitiku i greške, broj internih i externih veza te sa kojih stranica dolaze,
11. Zaključak o 10 najboljih SEO praksi
Konkurentske prednosti koje dobijate nakon implemetacije 10 najboljih SEO praksi su najbolji pokazatelj zašto je važno raditi SEO optimizaciju web stranice.
Navedimo samo neke prednosti kao pokazatelje zašto je važan SEO:
- Kvalitetniji sadržaj
- Povećan organski promet
- Brže učitavanje web stranice
- Povećan autoritet web stranice
- Povećano povjerenje posjetitelja
- Potencijalno poboljšan prihod web stranice
- Poboljšan ranking web stranice na tražilicama
Nadamo se da vam je ovim sve rečeno, zašto je bitno primjenjivati 10 najboljih SEO praksi.
Vaši prijatelji možda bi željeli saznati više o najboljim SEO praksama, ako vam se članak svidio te ste dobili korisne informacije i zadovoljni ste s vodičem „10 najboljih SEO praksi: Sveobuhvatan vodič“, molimo podijelite ga.
Unaprijed zahvalni na dijeljenju sadržaja!
Komentariši