Kako optimizirati sadržaj je članak čija svrha je da vas uputi u optimiziranje sadržaja za tražilice

Kako optimizirati sadržaj za SEO | Vodič za početnike

Kako optimizirati sadržaj za SEO svrha je objasniti važnost seo prakse za sadržaj poput upotrebe ključnih riječi
Kako optimizirati sadržaj za SEO

Kako optimizirati sadržaj za bolju vidljivost i rangiranje na tražilicama saznajte u našem vodiču za početnike.

Ukoliko ste početnik u SEO optimizaciji a imate web stranicu koju biste željeli pozicionirati onda je ovaj vodič idelan za pravljenje vaših prvih koraka ka poboljšanju rada vaše web stranice. U slučaju da želite saznati više te ako ste napredniji korisnik onda možete slijediti i naš sveobuhvatan vodič sa 10 najboljih SEO praksi.


Piše: Almir Đuhera

01.10.2024.godine
Vrijeme čitanja: 12 minuta


U nastavku članka upoznajte se sa optimizacijom sadržaja za tražilice, potrebnim koracima za učinkovitu optimizaciju i krajnjim rezultatima.

Ukoliko poželite da odmah skočite na neku temu koja vas trenutno zanima, možete to učiniti putem linkova iz tabele sadržaja.

Pa krenimo redom…

Sadržaj

Uvod

Šta je SEO?

Optimizacija web stranice (engleskiSearch engine optimization (SEO) za internet pretraživače predstavlja niz operacija pri kreiranju web stranice sa ciljem što višeg pozicioniranja na pretraživačima (GoogleBing i sl). –wikipedia.org

“SEO nije magija, već je stategija koja zahtjeva vrijeme i trud” – Anonimno

Zašto je važna SEO optimizacija?

Ako želite bolje pozicionirati web stranicu na pregledniku, na primjer Google Chrome-u onda ćete morati zadovoljiti određene standarde, smjernice i uslove koje pretraživač zahtijeva.

Navedimo ovdje par standarda koji su “norma” poput stranice “O nama” koja govori o svrhi vašeg web mjesta, obaveznoj stranici s politikom privatnosti koja govori o tome kako koristite podatke te mnogim drugim uslovima koje Google kao lider među preglednicima postavlja.

Sada govorimo o optimizaciji sadržaja za SEO koji ima svoja pravila igre a koja biste trebali poštivati. Naučite pravila te savladajte kako biste boje pozicionirali vaše web mjesto na tražilicama

Kako svaki početnik pri pisanju sadržaja ima samo želju da tekst što prije ugleda svjetlo dana jer ne razmišlja o tome kakav dojam ostavlja na publiku s neuređenim tekstom, on pravi početničku grešku na koju niko od nas nije imun. Stoga je kontinuirano učenje zakon.

Danas govorimo o optimizaciji sadržaja koji je inače kralj a svaki kralj obično blista tako i naši tekstovi trebaju da zablistaju u javnosti. Slažete li se?

Kao je učenje zakon, krenimo zajedno s učenjem…

Pričajmo prvo o ključnim riječima koja govore sve o tekstu kojeg pišemo te je stoga odabir ključnih riječi mnogo bitan.

Thanks for your order, svrha slike je iskazati zahvalnost za svaku narudžbu SEO optimizacije sadržaja
Thanks for your order

Ključne riječi i njihova uloga

  • Šta su ključne riječi

Ključne riječi su “sav vaš tekst” sažet u njima. Kao primjer dat ću vam naslov romana “20 milja pod morem” od pisca Jules-a Verna, koja govori o putovanju podmornice Nautilus, viđenom iz perspektive profesora Pierra Aronnaxa. Sjajan načnofantastčni avanturistički roman kojeg sam čitao više puta.

Složit ćemo se, da je naslov romana “Pod morem”, vjerovatno ne bi bio popularan i čitan, i dan danas. Zašto? Pod morem naslov ne dodaje dramatiku, preširoko orjentisan je, klasičan, i tako dalje. Slažete li se?

  • Primjer upotrebe ključne riječi u naslovu

A 20.000 milja pod morem, naslov sam po sebi već izaziva pažnju, unosi dramatiku u radnju koju očekuješ, jasno je orjentisan i izaziva pitanja i potpitanja kao što su: “A šta je to pod morem tako duboko, da li je moguće biti u tim dubinama -pod morem, kakve li životinje žive u tami tih dubokih voda, i tako dalje”.

Eto dobrog primjera da se shvati važnost kvalitetno odabranih, pravih ključnih riječi. Ako bismo to preveli na SEO jezik, možemo reći ovako…Ako vam kažem da je naslov članka SEO optimizacija, to je malo preširok naslov jer mnogo šta spada u SEO optimizaciju. A vi možda samo tražite kako optimizitati fotografije, ili kako napisati title tags?!

No vjerujem da ste ipak zainteresiraniji da pročitate članak, ako sam dao određeniji naslov kao što je 10 najboljih SEO praksi – Sveobuhvatan vodič koji ukazuje na suštinu teme, sažima je i pred sobom imate sliku šta možete očekivati u objavi posta.

Odabir ključnih riječi

  • Kako odabrati prave ključne riječi za svoj sadržaj

Kako pronaći prave ključne riječi? Pitanje je na mjestu ali ima više načina na koje možete birati one riječi ili fraze koje su dobre za vašu web stranicu. Najlakši način je korištenje SEO alata poput SEMrush-a, Ahrefs-a, Google Keyword planer-a, Moz-a, alata za analzu i poboljšanje SEO strategije, te drugih alata koji se bave istom tematikom.

Drugi, možda malo zahtjevniji način je ići vlastitim putem istraživanja pri čemu opet možete koristiti navedene alate ali i upite iz preglednika, ili možete pogledati konkurenciju, njihove visokopozicionirane linkove, itd.

A treći, meni osobno najdraži je vlastita intuicija jer s godinama pisanja dobijete unutrašnje uvide šta je dobro po vas jer ste vi ipak kreatori teksta. Stoga džaba vam naslov Kako kreirati web stranicu ako niste sigurni u sebe, ako tu temu nećete obraditi detaljno i jasno kako bi posjetitelji razumjeli o čemu je riječ, itd.

Ja ovaj način zovem pisanje srcem jer pišete na teme koje volite, teme koje istražujete, poznajete i poštujete te onda nije vam ni teško dati u naslovu kvalitetne ključne riječi jer vas srce vodi.

  • Alati za istraživanje ključnih riječi

Ahrefs, Google Keyword Planner, SEMrush, Moz, SEO PowerSuit, Google KeyWordPlanner! -Ovdje smo naveli po nama trenutno 5 najpristupačniji jer imaju i besplatne i plaćene planove. Dakako, savjetujemo da uvijek istražite detaljno šta koji alat nudi kako biste znali više o alatima ali upoznajte se i sa njihovim uslovima kako ne biste došli u problem bilo koje vrste pa i novčane.

Korisni linkovi:

Ahrefs
Google Keyword Planner
SEMrush
Moz
SEO PowerSuit

Optimizacija naslova i meta opisa, svrha je članka naglašavanje važnosti naslova i meta opisa.
Optimizacija naslova i meta opisa

Optimizacija naslova i meta opisa

  • Kako da napišete SEO-prijateljske naslove

Naslovi su uz meta opise po nama najvažniji za pogled očima posjetitelja jer su to prve stavke koje posjetitelji vide u sadržaju ili na pregledniku. Kratki, jasni s ključnim riječima definisani naslovi i meta opisi čine da budete bolje pozicionirani na tražilicama a uz to onda raste i organska posjeta a time i potencijalno raste prihod.

  • Meta opisi i njihova važnost

Ispod title taga nalazi se opisi koje posjetitelji vide kada uđu na neku tražilicu. Dakle, oni su vaš izlog radnje. Ako je izlog optimizovan, posjetitelji će klinkuti na vaš link i tako otvoriti vrata vašeg websajta. Slažete li se?

  • Primjer dobrih i loših naslova i meta opisa

Ukratko da opišemo kako da kreirate dobre meta opise. Google kao lider ima svoje standarde koje je neophodno da zadovoljite prilikom keiranja meta opisa, također i druge tražilice imaju svoje.

Dobar meta opis je kratak, s ključnom riječi na početku opisa, ukratko opisuje sadržaj i šta posjetitelj dobiva odlaskom na stranicu.

Loši meta opisi su dugi, nejasni, bez ključne riječi ili fraze, predugi su, ne govore o temi sadržaja ili stranice.

Korisni link: Kako napisati SEO naslov

Struktura članka i upotreba naslova i podnaslova

  • Kako pravilno optimizirati članak za bolju čitljivost

Napisati i objaviti članak nisu sav posao kojeg trebate odraditi da bi ste uspjeli zaokupiti pažnju posjetitelja i preglednika. Većina početnika zanemaruje strukturu, hijerarhiju naslova, jasnoću paragrafa, pa i sam vizuelni izgled sadržaja.

  • Zašto trebate upotrebljavati naslove H1, H2 te H3

Kada vaš sadržaj ima jasnu strukturu kroz navedene naslove i podnaslove onda dobijete na boljem korisničkom iskustvu te čitljivosti i preglednosti samog sadržaja.

Dakle, kratki i jasni naslovi posjetiteljima govore o čemu je tema, šta se u određenoj tematskoj cjelini nalazi, itd.

Napomena: U sklopu sadržaja smije biti samo jedan H1 naslov!

  • Paragrafi i njihova važnost

Uredni paragrafi, opisni, kratki, s jasnom formom doprinose većoj preglednosti i čitljivosti, te boljem razumijevanju sadržaja.

Više o upotrebi naslova, njihovoj važnosti te kako ih pravilno možete napisati pročitajte u članku “Kako napisati SEO naslov“.

Optimizacija slika - ALTAJ,Kako optimizirati sadržaj za bolje korisničko iskustvo uz optimizaciju slika
Optimizacija slika – ALTAJ

Optimizacija slika

  • Optimizacija slika donosi višestruke prednosti. Zato vam predlažemo da ne zanemarujete njihovu važnost. Zašto? Evo tri razloga zašto biste trebali slike optimizirati bilo ručno ili automatski:

1. Optimizacijom oslobađate prostor
2. Poboljšavate brzinu učitavanja slika
3. Poboljšavate brzinu učitavanja web stranice

Sve navedeno djeluje na performanse vaše web stranice. Dodajmo tome utjecaj slika kroz vizualni doživljaj na posjetitelje što opet doprinosi boljem korisničkom iskustvu kao i prethodno navedeni utjecaji.

Napomena: Iako unos fotografija i autorska prava nisu tema članka, ipak čemo vas napomenuti na poštivanje autorskih prava!

Korisni linkovi:

SEO optimizacija fotografija | Sveobuhvatan vodič
hr.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:slike

Kako optimizirati slike za SEO

  • Kako optimizirati slike za SEO

Kako otimizirati slike za SEO? Evo par riječi o aktivnostima koje biste trebali poduzeti ako bi slike bile cool za preglednike ali i za vašu web stranicu.

Prvo, obratite pažnju na veličinu slika jer slike su resurs koji najviše troši prostor hardidska vaše web stranice a kroz veličinu utiču i na performanse, to jest brzinu učitavanja same stranice.

Stoga prije unosa fotografija na vašu web stranicu ako ste na početku rada obavezno pročitajte dokumentaciju teme u kojoj se nalaze i podaci o unosu slika s preporučenom veličinom. Dakle, veličina treba biti odgovarajuća d bi bila slika cool za stranicu i preglednike

Drugo, format slike je vrlo bitan. Zašto? Zato što većina tražilica koristi određene formate slika, tako da, ako koristite pogrešan format vaša sika neće biti učitana, vidljiva na tražilicama.

Trenutno se preporučuju formati jpg, jer omogućuje optimizaciju slike bez gubitka na kvaliteti i png za unos sa transparentnom pozadinom jer većina tražilica ih podržava. Naravno postoje i drugi formati poput gif, SVG li sada nadolazećeg Webp formata, za kojeg stručnjaci kažu da je trenutno najbolji za web.

Treće, ALT tekst i meta opis slike obavezno popunite! Zašto? S ispunjenim alt tekstom pokazujete svrhu fotografije slabovidnim osobama ali i osobama koje su iz nekog svog razloga isključili prikaz fotografija.

Imajte u vidu pravilo koje kaže da u alt text postavite ključnu riječ za bolju SEO optimizaciju jer slika tražilicama govori o temi te stoga preglednici bolje razumiju što slika predstavlja.

  • Alati za kompresiju slika

TinyPNG i Image0ptim koje smo ovdje naveli su samo primjeri alata koji se bave kompresijom slika. Istražite ih, i ocijenite da li su vam zaista potrebni. Na tržištu možete pronaći još mnogo njih sa sličnim funkcionalnostima.

Izgradnja linkova unutar sadržaja poboljšava korisničko iskustvo a vanjski grade povjerenje i autoritet
Izgradnja linkova

    Interni i eksterni linkovi

    • Interni linkovi

    Interni linkovi su linkovi kreirani unutar web mjesta i oni međusobno povezuju stranice i sadržaje što pomaže da preglednici bolje razumiju strukturu i važnost stranica.

    Interni linkovi pridonose i boljem korisničkom iskustvu jer olakšavaju pretraživanje vašeg web mjesta i upućuju korisnike na korisne linkove koji su relevantni za njih tokom boravka na vašem web mjestu.

    Uzimajući u obzir da je pozitivno korisničko iskustvo u vrhu smjernica koje Google kao lider predlaže, onda će vam biti sasvim jasno zašto je razvoj linkova važan dio SEO igre.

    • Vanjski linkovi

    Vanjski linkovi sugerišu preglednicima da ste relevantni za temu ili teme kojima se bavite. Vanjski linkovi (backlinks) su oni linkovi koji dolaze od strane drugih web stranica prema vašoj web stranici. Posebno su važni oni linkovi koje su veće vrijednosti a upućeni su ka vama.

    • Važnost gradnje kvalitetnih linkova

    Kvalitetni linkovi pridonose na više načina boljem korisničkom iskustvu a time i boljem pozicioniranju na tražilicama. Postoji više vrsta linkova kao što su juice link, mrtvi linkovi, itd.

    Zaključimo da su kvalitetni linkovi važan dio SEO strategije za bolje pozicioniranje na tražilicama i veće vidljivosti na tražilicama! -Stoga je neophodno uvijek ih provjeravati jer loši linkovi mogu vam uništiti sav trud na gradnji bolje pozicije na tražilicama.

    Brzina učitavanja stranice

    • Kako brzina učitavanja stranice utječe na SEO

    Brzina učitavanja stranice ima direktan utecaj na SEO jer posjetitelji u djeliću sekunde odlučuju na koju stranicu će ići te većinom njihov odabir bude prva stranica preglednika jer te stranice brzo se učitavanje i naravno zadovoljavaju kriterije Google-a.

    To znači da se ne čeka žargonski rečeno “pola sata” na otvaranje web mjesta, već se u djelićima sekunde otvore u budu pred očima posjetitelja!

    Kao što smo već naveli u ovom vodiču za početnike, preglednici daju smjernice, savjete ali imaju i standarde po kojima odlučuju koja stranica zadovoljava njihove kriterije te ih pozicioniraju na bolja mjesta na preglednicima.

    Pošto je brzina učitavanja vrlo važna, brzinu učitavanja vaše stranice možete provjeriti putem alata navedenog u korisnim linkovima.

    Korisni link: pagespeed.web.dev

    Mobilna optimizacija

    • Optimizacija web stranice za mobilne uređaje je prioritet! Zašto? Zato što prenosivi uređaji poput mobitela i tableta povećavaju vidljivost web stranice.
    • Uzmimo u obzir da pristup internetu na području Bosne i Hercegovine ima 75,9 posto stanovništa, e sada se zapitajte koliki je procenat osoba od tog procenta koji imaju mobitel ili tablet pri ruci kada surfaju internetom.

    Čak i na malom tržištu kao što je Bosna i Hercegovina, ljudi se sve više okreću druženju s mobilnim uređajima i online kupovini putem tih uređaja.

    Ovo su podaci Agencije za statistiku BIH iz 2022.godine, koji kažu da 100 % studenata koristi internet a da 53, 3% penzionera koristi internet te da 75.8% surfanja u privatne svrhe odlazi na traženje informacija o robama i uslugama te čitanje portala, online novina i časopisa 70.3%.

    Da li vam ovi podaci govore zašto bi optimizacija web stranice za prenosive uređaje bila dobra po vas i vašu web stranicu?

    Da li vidite u toj vrsti optimizacije potencijal za rast organskog prometa, priliv veći šansi za prodaju, proširenje tržišta unutar BiH, i tako dalje. Plus, što će vas gotiviti preglednici na kojima onda dobijate bolji status i poziciju.

    Kako optimizirati sadržaj-Zaključak

    Kako optimizirati sadržaj za SEO | Vodič za početnike imao je svrhu da vas uputi u SEO prakse i metode na osnovnoj bazi te da vam da korisne informacije koje vam mogu pomoći pri prvim koracima ali i uputiti u naprednije tehnike.

    Da sumiramo, osnovni koraci za optimizaciju sadržaja su:

    Odabir ključnih riječi i njihova primjena, strukutra sadržaja, optimizacija naslova, optimizacija slika, izgradnja internih i eksternih linkova, optimizacija brzine učitavanja, optimizacija web stranice za prenosne uređaje.

    Kada zagrebete ispod površine SEO praksih vidjet ćete da ih ima još koje mogu pridonijeti boljoj poziciji vaše web stranice.

    Sretno s optimizacijom vaše web stranice, a ako vam zatreba pomoć slobodno nam se obratite putem kontakt forme.

    Izvori informacija:

    Comments

    Komentariši

    Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *