Da bi ste izgradili uspješnu karijeru potrebno je planirati, slažete li se, Kako izgraditi uspješnu karijeru u digitalnom marketingu.

Kako izgraditi uspješnu karijeru u digitalnom marketingu

Čovjek za računarom radi kao digitalni marketar, Kako izgraditi uspješnu karijeru
Kako Izgraditi Uspješnu Karijeru

Kako izgraditi uspješnu karijeru u digitalnom marketingu, saznajte u našem sveobuhvatnom vodiču. Otkrijte ključne vještine, strategije i inspiraciju za vaš profesionalni rast.

U današnjem svijetu, digitalni marketing je postao ključni element uspjeha
za mnoge brendove i kompanije. Kako izgraditi uspješnu karijeru u 
digitalnom marketingu može biti izazovno, ali uz pravilan pristup i strategije, 
moguće je postići izvanredne rezultate.

Piše: Altaj
Objavljeno, 16.10.2024. godine
Vrijeme čitanja: 14 minuta

U nastavku članka za vas smo pripremili razumijevanje digitalnog marketinga kao neophodnog alata za vaš karijerni i poslovni napredak, kvalifikacije i vještine koje trebate posjedovati te vas upoznajemo s inspirativnim primjerima uspješnih osoba koje su ostvarile impresivne karijere u digitalnom marketingu.

Citat o Karijeri


“Uspjeh nije ključ sreće. Sreća je ključ uspjeha. Ako volite ono što radite, uspjeh će doći.” – Albert Schweitzer


Sadržaj

Kako izgraditi uspješnu karijeru kroz razumijevanje digitalnog marketinga
Razumijevanje digitalnog marketinga- Photo by canva.com

Razumijevanje digitalnog marketinga

Što je Digitalni Marketing 1.1

Digitalni marketing je proces koji obuhvaća sve marketinške aktivnosti koje koriste digitalne tehnologije za promociju proizvoda ili usluga. To ukljućuje:

  • Web stranice: Održavanje i optimizacija web stranica.
  • SEO (optimizacija za tražilice): Poboljšanje vidljivosti web stranica na tražilicama.
  • Društvene mreže: Kreiranje i održavanje profila na društvenim mreža kao što su Facebook, Instagram, Twitter (sada se zove x com), Linkedin, itd.
  • Email marketing: Ukratko rečeno, to je slanje promotivnih e-poruka.
  • PPC oglašavanje: To su plaćeni oglasi na tražilicama (npr, Google Ads).
  • Content marketing (marketing sadržaja): Stvaranje i dijeljenje sadržaja poput blogova, videozapisa i članaka.

Možda niste znali


Za razliku od stručnjaka za internet marketing koji je fokusiran samo na internet marketinške kanale i alate te njihove mogućnosti, expert za digitalni marketing može koristiti sem internetskih prilika i vaninternetske kanale poput velikih digitalnih bilborda, sms-a ili digitalnih televizija i na njima voditi marketinške kampanje.


Zašto je digitalni marketing važan 1.2

Zašto je digitalni marketing važan za poslovanje a samim time i digitalni marketari?

Navest ćemo 5 razloga zbog kojih je digitalni marketing ključan za poslovanje u digitalnom dobu u kojem živimo, svidjelo nam se ili ne:

  1. Smanjuje marketinške troškove a povećava profit!
  2. Upotreba digitalnog marketinga doprinosi širenju tržišta.
  3. Doprinosi izgradnji autoriteta vašeg brenda.
  4. Kreira ambijent povjerenja klijenata prema vašem brendu.
  5. Doprinosi dvosmjernoj komunikaciji tako da je lakše znati želje i potrebe kupaca i klijenata.

Ovdje smo naveli najbitnije razloge a u prilog njima govori i statistika, pogledajmo !

Statistički podaci 1.3

  • 5,19 mlrd korisnika interneta ili 64,6 % svjetske populacije.
  • Prosječni korisnik provede 3 sata na mobilnom uređaju.
  • Globalno tržište oglašavanja i marketinga procijenjeno je na 350 milijardi dolara u 2020 godini.
  • Predviđa se rastdo 2026.godine do iznosa od 786,2 milijarde dolara.
  • Prema istraživanju, 63 % posto kompanija povećalo je budžete za digitalni marketing u 2023.godini, što pokazuje rastuću važnost ovog kanala za poslovanje.
  • Studije pokazuju da kompanije koje primjenjuju digitalni marketing imaju 2,8 puta veće prihode od onih koje ne koriste ove strategije.

Kako izgraditi uspješnu karijeru kroz razumijevanje digitalnog marketinga?

U gornjim rečenicama naveli smo zašto je digitalni marketing važan u ovo digitalno doba. Stoga su to pokazatelji o potrebi firmi za kvalitetnim digitalnim marketarima ali i o njihovoj ulozi i važnosti.

Nadamo se da će vas ovaj članak ponukati kako izgraditi uspješnu karijeru u digitalnom marketingu. Pa krenimo stoga u dublju priču o digitalnom marketingu.

Dakle, složiti ćemo se da poznavanje suštinskih procesa u oblasti kojom se bavite, u ovom slučaju digitalnog marketinga, sem što olakšava i ubrzava rad, donosi i sigurnost u radu koja je neophodna kao važna karika samopouzdanja za izgradnju vrhunske karijere.

Digitalno doba je pred nama, htjeli mi to ili ne! -Dakle, ako razmišljate o uspješnoj karijeri u digitalnom marketingu onda je ovo pravo vrijeme da krenete s izgradnjom.

Hajde sada da pogledamo u razloge koji idu u prilog digitalnog marketara kao osobe koja posjeduje određene kvalifikacije, znanja i vještine za upravljanje procesima u digitalnom svijetu.

Naveli smo zašto je važan digitalni marketing, a samim time i digitalni marketari. Hajde sada da razgovaramo o tome šta je sve neophodno za karijeru uspješnog digitalnog marketara. Pa krenimo s kvalifikacijama i vještinama.

Kvalifikacije i vještine potrebne za dobrog marketara,
Vještine digitalnog marketara

Kvalifikacije i vještine za
uspjeh u digitalnom marketingu

Obrazovanje i certifikati 2.1

Za uspješnu izgradnju karijere u digitalnom marketingu prije svega neophodno je znanje koje je potrebno konstantno usavršavati.

Ako niste pristalica cjeloživotnog učenja onda ovo digitalno doba možete smatrati teškim što nije istina, ako sebi dopustite da izađete izvan vašeg trenutnog ustaljenog koncepta razmišljanja.

Svi smo i rođeni sa određenim talentima i vještinama koje nažalost mnogi ne koriste niti u poslovnom svijetu kojem žive a niti u općenito u životu.

Ono što vam predlažemo sem znanja koje je neophodno da imate, a da biste izgradili karijeru, jeste da se specijalizujete za jednu oblast jer složit ćemo se da je nemoguće biti specijalista u svim digitalnim oblastima.

Razmislite, da li se dobro osjećate u SEO optimizaciji ili možda u content marketingu, ili ste vični e-mail marketingu. Dakle, izaberite svoj teren na kojem ćete dobro da igrate. I onda u toj igri dajte najbolje od sebe.

Dakle, znanje ono praktično, iskustveno ide ispred kvalifikacija i certifikata jer džaba vam je imati diplomu električara ako ne znate promijeniti sijalicu, promijeniti utičnicu, itd. Ili ti možeš imati diplomu marketara a da ne voliš raditi taj posao i ne znati šta ćeš sa diplomom. Slažeš li se?

Stoga nastoj da radiš ono što voliš i neće ti onda biti teško da 8 sati radiš na nekom marketinškom projektu.

Stoga imati kvalifikacije i certifikate znači odista usvajati znanje kako biste bili sposobni samostalno ili nekoj kompaniji mogli raditi ono što volite. A kada radite ono što volite šanse za uspjeh se uvećavaju mnogostruko.

Navedimo par platformi koje nude besplatne i plaćene certifikate iz oblasti digitalnog marketinga. HubSpot, Google Digital Garage, Linkedin academy, Udemy, Alison, itd.

Ključne vještine digitalnog marketara 2.2

Vještine digitalnog marketara u današnjem digitalnom dobu postaju sve važniji segment uspjeha. Kao što smo već naveli, jedna osoba ne može pokrivati sve oblasti i kanale digitalnog marketing, zato se opredijelite za jednu nišu u kojoj će vaše vještine doći do punog izražaja.

Dakle, ako ste vješti sa brojkama onda se opredjelite za analitiku. Volite li raditi u alatima za praćenje i analizu performansi kampanja kao što je Google Analytics, onda je analitika odličan izbor?!

Možda ipak više volite pisati kvalitetan i relevantan sadržaj koji privlači i angažuje ciljnu publiku, onda za vas može biti dobar izbor “content marketing”.

Vještine kreiranja vizuelnih sadržaja možete osvijetliti kroz kreiranje YouTube ili Tik Tok sadržaja.

Ako pak želite postati SEO Specijalista, onda vještine razumijevanja kako optimizirati sadržaj i web stranice za bolje rangiranjena tražilicama kao što su Google, Bing, Yandex i druge od vitalnog su značaja.

Zato naglašavamo izgradite svoj put u oblasti digitalnog marketinga u kojoj se osjećate najbolje i u kojoj mžete dati 100 % sebe.

Sretno u odabiru niše digitalnog marketinga jer umnogome od odabira zavisi i vaš profesionalni razvoj i rast.

Sticanje iskustva i mreže

Praksa i stažiranje 3.1

Kako pronaći prilike za praksu i stažiranje koje će vam pomoći da steknete 
iskustvo u digitalnom marketingu?

Kao što smo već spomenuli, znanje koje je iskusstveno i praktično doprinosi vašem profesionalnom razvoju. Zato je praksa i stažiranje u nekoj agenciji za digitalni marketing vrlo dobar potez kojeg biste tebali poduzeti.

No nije samo to prilika, imate male biznise kojima je digialni marketar potreban. Ovim vam želimo reći da su bezbrojni putevi na kojima možete otvoriti priliku za praksu i stažiranje.

Čak i posjedovanje i angažman na vlastitoj web stranici može vam dati šansu da usvojite veliko znanje koje donosi učinkovite rezultate.

Želimo vam naglasiti da diploma ili certifikat bez praktičnog znanja neće donijeti profesionalni rast i napredak.

5 načina za stažiranje, sticanje prakse i iskustva 3.2

  • Kreiranje vlastiti projekata

Iskoristi svoje profile na društvenim platformama poput Instagrama, Linkedina, TikToka ili Facebooka za eksperimentiranje sa kreiranjem sadržaja. Na ovaj način ćeš osjetiti kako “publika diše” te kako ih privući i naravno osjetiti ćeš kako algoritmi rade.

  • Praksa putem specijaliziranih platormi

Praksa koja se vodi putem specijaliziranih platformi koje spajaju poslodavce sa stažistima je jedna od popularniji metoda za sticanje prakse i iskustva.

Evo par primjera:

  1. hoću.ba (studentski poslovi, prakse i stipendije)
  2. kalcess.net (regionalna interaktivna platforma za povezivanje poslodavaca, akademaca i mladih ljudi)
  3. Acadium (ranije poznata ka GenM-Možeš raditi na stvarnim projektima i tako steći bogato iskustvo, povezuje učenike s poslodvcima)
  4. HubSpot Academy (pruža besplatne kurseve iz različitih oblasti digitalnog marketinga, ukljućujućicontent marketing, e-mail marketingi inbound marketing. Nakon završetka kurseva, možeš dobiti certifikate koji će ti pomoći u pronalaženju prakse.)
  • Linkedin profil

Otvori Linkedin profil i poveži se sa stručnjacima iz tvoje oblasti. To može otvoriti priliku da te zapaze poslodavci.

  • Freelance platforme

Frelance platforme ti omogućavaju da pronađeš freelance poslove u digitalnom marketingu. Ovo je odličan način da stekneš iskustvo i izgradiš portofolio.

Umrežavanje u industriji 3.3

Zašto su važna umrežavanja i događaji?

Prisustvovanje konferencijama, seminarima i radionicama vezanim za digitalni marketing može otvoriti priliku za povezivanje s profesionalcima i da na taj način nađete prilike za praksu.

Dakako sem spajanja s profesionalcima takvi događaji mogu poboljšatii vaše znanje ali i potencijalno otvoriti vrata profesionalnog razvoja i rasta vaše karijere.

Dakle, važnost umrežavanja i izgradnje poslovnih kontakata je neupitna bilo da to radite putem platformi kao što je Linkedin ili putem prisustvovanja raznim događajima a čija tema je digitalni marketing.

Što se tiče samog umrežavanja jedna od najprofesionalnijih platformi po tom pitanju je Linkedin na kojoj biste trebali imati profil kako bi se povezali s profesionalcima iz industrije digitalnog marketinga.

Razvijanje strateškog razmišljanja
Razvijanje strateškog razmišljanja

Razvijanje strateškog razmišljanja

Postavljanje ciljeva i planiranje 4.1

Kako postavljati mjerljive ciljeve i planirati marketinške kampanje koje će donijeti rezultate?

Budimo iskreni da brod s kapetanom koji plovi bez cilja neće stići ni u jednu luku, slažeš li se?!

Stoga postavljanje pametnih ciljeva je prioritetni korak kada započnete marketinšku kampanju. Isto kao što ste sebi postavili cilj da završite kurs iz digitalnog marketinga iz određene oblasti kod odabranog instruktora s jasnim vremenskim određenjem te na isti način trebate voditi i marketinšku kampanju.

Dakle, postavite jasne, vremenski određene, mjerljive ciljeve!

Praćenje i analiza performansi 4.2

Kako koristiti alate za praćenje i analizu performansi marketinških kampanja?

E ova oblast je za ljubitelje brojki koji vole uzeti brojke i analizirati ih. Naravno sada na internetu postoji bezbroj korisnih alata za namjenu analize podataka tako da će vam oni olakšati rad.

Jedan od najbolji alata je Google Analitycs koji je besplatan alat kompanije Google a sa kojim možete dobiti uvid u raznu statistiku poput analize posjetitelja i njihovog kretanja web stranicom, podataka o tome koji članak ima najveću posjećenost, koja web stranica dominira, iz koje države i grada dolaze posjetitelji, i tako dalje.

Kao što rekosmo ima bezbroj alata koje koriste digitalni marketari a kako bi analizirali različite podatke poput SEMrush-a, Moz-a, Ahrefs-a, Facebook Insight-a, HubSpot-a, itd.

Na slici predstavljeno je online učenje kao jedan od popularnih vidova učenja te je svrha da vas podstakne da učite o digitalnom marketingu ili onoj tei koju volite na vama odgovarajući način. Kako izgraditi uspješnu karijeru, pa kroz konostantno usavršavanje, slažeš li se?! Kontinuirano učenje i razvoj
Kontinuirano učenje i razvoj

Kontinuirano učenje i razvoj

Pratite trendove i inovacije 5.1

Kako ostati informisan o najnovijim trendovima i inovacijama u digitalnom marketingu? Seminari, kursevi, online alati, forumi i mnogi drugi načini mogu vam pomoći da pratite najnovije trendove i inovacije koji se dešavaju u svijetu digitalnog marketinga.

A tko zna možda i neko od vas doprinese razvoju novih inovacija i trendova, zar ne?! Dakle, oslobodite svoj um i prattite trendove i najnovije inovacije.

Evo 3 websajta koja vam mogu biti od pomoći u praćenju trendova i inovacija:

  • ItumDigital (optimizacija za mobilne uređaje, blockhain, video marketing i AI)
  • DOBA Fakultet (promjene u ponašanju potrošača, nove marketinške strategije)
  • MBS Blog (društveni uticaj, autentični sadržaj i audio marketing)

Profesionalni razvoj 5.2

Kako na profesionalan način razvijati svoj put digitalnog marketara?

Već smo govorili o potrebi kontinuiranog učenja, no da biste to učinili različiti putevi koji se mogu ukazati pred vama ne treba da vas obeshrabe, naprotiv trebaju da vam daju snagu i samopouzdanje za naredne korake.

Dakle, nemojte se bojati posjetiti neku konferenciju na kojoj se govori o razvoju, praksama te trendovima u digitalnom svijetu. Seminari iz vaše niše zasigurno će vam pomoći da na kvalitetan način razijate svoju karijeru digitalnog marketara.

Još jedna veoma dobra praksa koju biste trebali uvesti u svoju rutinu je online učenje. Sada na internetu možete pronaći bezbroj besplatnih kurseva kao i plaćenih koji mogu otkriti vam tajne iz svijeta marketinga a za koje do sada niste znali.

Izvori online kurseva koje ćemo ovdje navesti su samo manji broj od onih koji na internetu pružaju iste ili bolje nivoe lekcija. Navest ćemo različite platforme iz oblasti digitalnog marketinga na kojima možete učiti poput SEO optimizacije web stranica, optimizacije društvenih platformi, optimizacije fotografija i tako dalje:

Naravno o digitalnom marketingu možete učiti i na našim stranicama.

Ako vas zanima neka određena tema a da ste uvidjeli da nema na našim stranicama budite slobodni poslati poruku s napomenom željene teme, kako bismo i nju dodali u naš sadržaj.

Naš cilj je biti vam od pomoći na putu razvoja vaše karijere digitalnog marketara kroz edukativne sadržaje. -Dobrodošli!

Hvala vam što nas pratite!

Inspiracija iz uspješnih karijera u digitalnom marketingu

Želite uspjeti? Ako imate znanje koje želite konstantno usavršavati te pratiti trendove u vašoj oblasti kojom se bavite i biti spremni na prilagođavanje tržištu rada i karijernim zahtjevima onda ćete zasigurno kad tad uspjeti.

U Bosni se kaže, da samo najuporniji uspijevaju, slažeš li se?!

Dakle, cjeloživotno učenje i kontinuirano usavršavanje je ključ napretka. Uostalom ovi živi primjeri uspješnih osoba iz stvarne životne prakse koje su izgradile uspješnu karijeru u svijetu digitalnom marketinka mogu biti odlična pouka za svakog budućeg marketara.

Učiti o digitalnom marketingu možete učiti na našim stranicama, kao i na platformama poput Udemy, Coursera, Alison-a, itd.

Poznate ličnosti u digitalnom marketingu

Ako te se zapitali kako izgraditi uspješnu karijeru u digitalnom marketingu onda pročitajte životopise navedenih uspješnih osoba koji su svako na svoj način dali doprinos razvoju digitalnog marketinga u današnjem digitalnom vremenu u kojem živimo.

  1. Neil Patel – Suosnivač kompanija Crazy Egg i Hello Bar, poznat po svom blogu o digitalnom marketingu.
  2. Gary Vaynerchuk – CEO VaynerMedia, poznat po svojoj strasti za digitalni marketing i društvene medije.
  3. Rand Fishkin – Osnivač Moz-a, stručnjak za SEO i digitalni marketing.

Zaključak

Uspjeh u digitalnom marketingu zahtijeva posvećenost, kontinualno učenje 
i strast prema ovoj dinamičnoj oblasti. 

Slijedeći gore navedene korake, možete izgraditi uspješnu karijeru koja će vam 
donijeti zadovoljstvo i profesionalni rast.

Ako vam se članak svidio “Kako izgraditi uspješnu karijeru u digitalnom marketingu”, molimo vas podijelite ga!

Izvori informacija:

Preporučujemo

Thanks for your order, svrha slike je iskazati zahvalnost za svaku narudžbu SEO optimizacije sadržaja
Kako optimizirati sadržaj – Thanks for your order

Kreiranje vrhunskog sadržaja je od vitalnog značaja za uspjeh web stranice u današnjem digitalnom dobu. Stoga je sadržaj kralj u online svijetu.

Dakako, kao i svaki kralj i naš sadržaj treba da zasjaji punim sjajem. Da se razumijemo sadržaj nije samo tekst, to je i fotografija, unutrašnji i vanjski linkovi, naslovi, itd.

Stoga je neophodno i optimizovati ga za tražilice. Učinite to i poboljšati ćete ranking vaše web stranice na tražilicama. Cijeli članak o optimizaciji možete pročitati i na ovom linku 10 najbolji SEO praksi-Sveobuhvatan vodič.

U slučaju da vam je potrebna pomoć oko SEO praksi i optimizacije budite slobodni kontaktirati nas, rado ćemo vam pomoći.

3 Top web mjesta za edukaciju
3 top web mjesta za edukaciju

Vrijednost edukacije i njen uticaj na osobu je nemjerljiv. Svakodnevna edukacija podiže nivo znanja, doprinosi osobnom samopuzdanju, otkriva talente i vještine, jača komunikacijske vještine, itd. Dakle, više je nego očigledno da se treba educirati kako bi karijera i profesionalni put bili usmjereni na pravi način ka rastu.

Donosimo vam u članku 3 top mjesta za edukaciju te ako vam se članak svidio podijelite ga.

Hvala na dijeljenju sadržaja!

Comments

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *